8 stappen voor het ontwikkelen van een online bedrijf

Branding Den Haag

 

Als u van plan bent een online bedrijf op te zetten, vindt u in dit artikel 8 stappen die u zullen helpen een gezond merk te ontwikkelen voor de lange termijn:

1. Vestig uw imago

Uw eerste taak is het imago van uw bedrijf vast te stellen. Visuele beelden helpen ons herinneren wat we wel of niet hebben gezien, waardoor branding meer is dan alleen een fysiek ontwerp. Het vestigen van een imago zendt een boodschap van integriteit en ernst uit. Het maakt uw bedrijf geloofwaardiger en geeft potentiële klanten de informatie die ze nodig hebben om uw producten of diensten te bepalen.

2. Een mechanisme ontwikkelen

Nadat u uw bedrijfsimago hebt vastgesteld, moet u een manier ontwikkelen om een merkimago op te bouwen en te ontwikkelen. Online branding gebeurt via een aantal acties, waaronder: uw homepage, public relations, reclame en sociaal contact.

3. Creëer een consistente look en feel

Elk van uw marketingkanalen moet een consistent ontwerp, taalgebruik en imago hebben. Bijvoorbeeld: naast het ontwikkelen van uw verpakking, kunnen verschillende marketingscenario’s op voorhand worden voorbereid. Bijvoorbeeld: Uw eerste marketingkopij of nieuwsbrief moet een consistente toon, lettertype en lay-out hebben, omdat het de rol opzet die u in het hoofd van de klant speelt (die van een serieuze zakenman).

4. Ontwikkelen van besluiten

Stel in elke fase van het engagementproces vast welke resultaten u wilt bereiken. Dragen al uw marketingactiviteiten bij tot die resultaten? Verbeteren de afzonderlijke stukjes van de puzzel het totaalplaatje? Hebt u een geformuleerde “skip rule” of een systematische lijst van acties die u moet ondernemen als u nog niet helemaal klaar bent om ze uit te voeren? Wat als?

5. Meet uw succes

U wilt het succes van elk van uw marketingtactieken meten om gefocust te blijven op het onderstaande doel: het verzamelen van de resultaten (verwachtingen) van elke fase van het interactieve proces. Als het gaat om het meten van uw resultaten, kan het meten van het succes van specifieke marketingactiviteiten en -factoren zeer lonend zijn (en ook gemakkelijk te berekenen).

6. Verfijn uw boodschap

Wat heb je gezegd? Wat heb je eigenlijk gezegd? Werkt de manier waarop u het zei? Hoe verschilt uw aanpak van die van uw concurrenten? Hebben deze verschillen invloed op uw merk? Dergelijke informatie kan naar voren komen in directe communicatie. Bijvoorbeeld: gesprekken, e-mails, chat, tweets en commentaren kunnen waardevolle inzichten verschaffen in de impact van veranderingen die u aanbrengt in de manier waarop u dingen zegt.

7. Identiteit positief

Hebt u een verschil opgemerkt in uw resultaten? Zo ja, dan kan er een direct gevolg zijn van het veranderen van de manier waarop u zaken zegt of doet.

8. Uw merk te gelde maken

Maak een inventaris van alle activiteiten die u elke dag gebruikt (vooral als ze een grote bijdrage lijken te leveren aan uw online succes). Als u een ‘gebied’ vindt dat inkomsten genereert, kan het winstgevend voor u zijn om het merk te versterken. Met andere woorden, u moet overwegen een specifiek verkoopplatform te bouwen voor potentiële online kopers. Doet u dit al?

Lees meer:

Conceptontwikkelaar

Grafisch ontwerper Den Haag

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *