Grafische vormgeving en reclame

Logo laten maken

 

Over het algemeen verrichten grafische ontwerpbureaus en reclamebureaus veel werk voor de kantoren van grote conglomeraten, vooral die in de reclame- of marketingindustrie. In deze bedrijven hebben de ontwerpers te maken met allerlei soorten klantenwerk waartoe vaak grote of obscure bedrijven behoren. Als gevolg daarvan zul je sommige van de werkzaamheden, projectstructuren en verantwoordelijkheden ongetwijfeld uiterst verwarrend vinden. Toch werken maar weinig mensen op dezelfde plek als een grafisch ontwerper, en geen twee bedrijven zullen dezelfde eisen stellen. Het kan zijn dat je moet werken via een bepaalde klant, die verantwoordelijk is voor het doorsturen van de verschillende taken in verband met het project naar de freelancer (de ontwerper), die op zijn beurt verantwoordelijk is voor het goedkeuren of bedenken van het ontwerp voor de klant. Het kan zijn dat je via de verschillende afdelingen van bureaus moet werken, zoals de creatieve afdeling, de media-afdeling en de R&D-afdeling.

Freelance ontwerpers werken volledig zelfstandig door een combinatie van e-mail, IM vergaderingen, telefonische communicatie en directe inzendingen. Freelance ontwerpers werken door middel van specificaties, offertes, memoranda van overeenstemming en bieden extra ondersteuning aan de klant als dat nodig is. Meestal krijgen zij een eenmalige opdracht, en moeten zij soms terug naar het ontwerpbureau als zij het project niet op tijd kunnen afronden of als de klant revisies nodig heeft. In veel gevallen worden opdrachten ook in afzonderlijke transacties afgehandeld, omdat de vereisten voor het ontwerp in de eerste plaats misschien niet de vereisten in een ander project zijn.

Met behulp van logo ontwerpers, kunt u vinden dat de marketing filosofie van uw bedrijf niet het gebruik van een logo van een aantal generieke aard, zoals een tagline van het bedrijf of website naam heeft opgenomen. Maar u kunt ook vaststellen dat de marketingfilosofie van uw bedrijf helemaal geen logo omvat. Vaker biedt het bedrijf een geschenk aan (b.v. een t-shirt, mok, kalender, kalenderhouder, muismat, kalender, poster of kalender) of een evenement voor een auto, laptop of iets anders. Dit zijn standaardonderdelen van marketing en branding en de consument is vertrouwd met dergelijke geschenken en de culturele en esthetische filters die eraan te pas komen. U kunt een logo ontwerp gebruiken als een klein aandenken om cadeau te geven of voor een promotionele campagne. Het logo geeft het publiek niet alleen een gevoel van vertrouwdheid met de reclamecampagne, maar doet ook een elementaire taak om de klant bewust te maken van het logo, of andere toeters en bellen.

Beide soorten logo’s blijven om verschillende redenen populair. Logo ontwerp is een apparaat dat het gezicht van het bedrijf weergeeft. Het ontwerp is een krachtige methode om uniciteit en individualiteit in uw marketingmateriaal te introduceren. Als u ze weglaat en zich zorgen maakt over het ontbreken van een minimum aan ontwerpverklaring en ontwerpelementen, is het waarschijnlijk de moeite waard om wat andere marketinginstrumenten te onderzoeken. In sommige gevallen zal een team worden verstrekt, hetzij als een een-op-een of groep trainingsprogramma of een complete E-cursus ontworpen om de vaardigheden van het logo ontwerp te leren. Of u zou kunnen kiezen voor een beperkte werkinbreng om zelf een logo te produceren en de E-Cursus te verkopen aan zowel bedrijven als particulieren.

Lees meer:

Grafisch vormgever Zeeland

Leave a Reply

Your email address will not be published.