Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie

Net als bij uw gedrukte of offline reclame gaat het bij zoekoptimalisatie gewoon om het gebruik van technieken om de integriteit van een website te verbeteren, zodat die hoger scoort in de zoekresultaten voor een bepaald trefwoord.

In de traditionele marketing, als uw bedrijf biedt een product of dienst die mensen normaal offline of alleen in een specifieke locatie te kopen, dan gebruikt u traditionele methoden om uw producten te adverteren. Immers, wie zou kopen vanaf hun computer en moeten een hele dag wachten om zelfs met u te spreken? De kosten van het product of de dienst is geen onderdeel van hun prijs!

Het hele proces verloopt bijna automatisch. In feite is het de manier waarop marketing voor de meeste bedrijven heeft gewerkt sinds de dageraad van de commercie. We hebben een geweldige manier om uw product offline te vinden (in de High Street of Bricks and Mortar), maar u moet een kwartje in de dichtstbijzijnde pinautomaat stoppen en vijf minuten wachten met uw hele jaaruitgaven om te weten te komen wat u hebt gekregen, terwijl u op het punt staat dat te weten te komen.

Dit klinkt absurd. Je zou toch ook geen boodschappen kopen van een vreemde in een vreemd land? Je zou het waarschijnlijk niet lang volhouden. Marketing is bijna als het duwen van uw producten in of rond het internet. Het Internet heeft het hele proces automatisch en onmiddellijk gemaakt! U hoeft niet meer rond te gaan, op zoek naar de informatie, de consument is geïntegreerd in de sites en verschillende sites concurreren met elkaar om nieuwe consumenten te vinden en aan hen te verkopen. Internet is niet langer het speelterrein van een klein bedrijf, het is volledig verdwenen.

Anderzijds wordt bij zoekmachine-optimalisatie gebruik gemaakt van het relatief nieuwe handelsgeheim van de zoekmachines, namelijk de zoekmachinespiders. Deze zoekmachine spiders zijn browsers die de hele wereld overgaan door gegevens te verzamelen van de miljoenen sites die er bestaan. Het kost tijd en andere middelen om een website bij te werken, maar niet voor de zoekmachines. Van uw webpagina een index maken is als het tonen van uw online activiteit aan de zoekmachine spiders – uw website is nu een vriendelijke bron en zij zijn een even ontvankelijk publiek als ieder ander.

Aangezien deze spiders uitgebreid kijken naar wat relevant is en plezier beleven aan de inhoud en structuur van uw webpagina, is zoekmachine optimalisatie van vitaal belang om te falen. Als je veel irrelevante inhoud op je site hebt, kunnen de spiders je site behandelen als een site die van lage waarde is, waardoor je uiteindelijk je doel verslaat. Soms zal het toevoegen van een paar relevante en waardevolle sleutelwoorden en zinnen aan uw site beter scoren dan een grote revisie. Verder moet u de spiders ook vertellen over producten en diensten die u momenteel aanbiedt, en waarom mensen in de eerste plaats naar u toe komen.

Het doel van uw zoekmachine optimalisatie is om een bepaald deel van uw website om hoger te rangschikken, die uiteindelijk verhoogt uw potentieel en het volume van de website verkeer. In feite is het geheim is om nauwkeurig de spiders te voorzien van gegevens en informatie en het vertalen van dat in webpagina relevantie is uw volgende stap in het proces.

Om het anders te zeggen, zoekmachine optimalisatie zoals elke andere marketing strategie wordt gebruikt om uw site aantrekkelijk te maken voor de consument. Google en MSN gebruiken verschillende algoritmes om websites te meten en te scoren, maar ze gaan vrijwel allemaal voor inhoud, relevantie van trefwoorden en klanttevredenheid in een verscheidenheid van factoren om het beste voordeel van uw site. Zoekmachine optimalisatie gaat over relevant en aantrekkelijk zijn. Het is een manier om uw product of dienst onder de aandacht van het publiek te brengen, uw consumentenbestand binnen een bepaald geografisch bereik te brengen of te verkleinen.

Deze vorm van marketing, online of offline, is een van de meest essentiële marketingstrategieën in de nabije toekomst, die vierentwintig uur per dag zal voorzien in de groeiende behoeften van het bedrijfsleven. Watch this space.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *